چاپ آدرس لیبل

چگونه چاپ لیبل آدرس خود را انجام دهید

در این راهنمای گام‌به‌گام، ما در مجموعه چاپ نیل همه چیزهایی را که برای شروع چاپ لیبل آدرس خود نیاز دارید تا فرآیند فعلی خود را ساده کنید، به شما آموزش می‌دهیم.

دنیاى تاریخچه‌ی پست، به بیان ملایم، فوق‌العاده است. طبق گفته‌ی وبسایت history.com، «نظام نامه‌رسانی ایالات متحده در سال ۱۷۷۵ توسط دومین کنگره‌ی قاره‌ای تاسیس شد و بنجامین فرانکلین به عنوان اولین مدیرکل پست آن انتخاب گردید که این اداره را به یکی از قدیمی‌ترین نهادهای ایالات متحده تبدیل می‌کند!»

با اینکه طی چند قرن گذشته تغییرات زیادی رخ داده است، اما نوشتن آدرس گیرنده روی نامه همچنان ضروری باقی مانده است. امروزه، درج این آدرس نه تنها اطمینان می‌یابد که نامه‌ی شما به مقصد مورد نظر می‌رسد، بلکه به شما امکان می‌دهد تا عناصر مختلفی را به روی پاکت‌ها و بسته‌ها اضافه کنید تا آن‌ها را شخصی‌تر و سرگرم‌کننده‌تر نمایید.

چه بخواهید کارت‌های عروسی و چه بسته‌هایی برای کسب و کارتان ارسال کنید، چاپ لیبل‌های آدرس خودتان روشی راحت، به صرفه و راهی آسان برای افزودن یک لمس خلاقانه است.

مزایای چاپ لیبل آدرس خودتان

سفارشی سازی و برندسازی

چاپ لیبل‌ آدرس خودتان به شما این امکان را می‌دهد که تا هر اندازه که می‌خواهید خلاقیت به خرج دهید. می‌توانید از هر فونت، رنگ، اندازه متن و لوگویی که دوست دارید استفاده کنید تا برند خود را تقویت کنید (اگر چیزی تجاری ارسال می‌کنید) و از دیگران متمایز شوید.

انعطاف‌پذیری

از آنجایی که کنترل کامل لیبل‌های آدرس خود را دارید، می‌توانید هر زمان آن‌ها را تغییر دهید. تعطیلات نزدیک است؟ رنگ‌ها را تغییر دهید یا برای زنده کردن حال و هوا، یک حلقه گل به دور لوگوی خود اضافه کنید. کارت عروسی؟ المان‌هایی را متناسب با تم خود بیاورید، زیرا این یکی از اولین راه‌ها برای نشان دادن چیزی است که مهمانان می‌توانند در عروسی شما انتظار داشته باشند.

کاهش هزینه

هر هزینه ای در حمل و نقل مهم است! در حالی که ممکن است برخی هزینه‌های اضافی در ابتدا وجود داشته باشد (اگر چاپگر یا جوهر مورد نظر خود را ندارید)، ثابت می‌شود که نسبت به برون سپاری ارزان‌تر است، زیرا می‌توانید برگه‌های لیبل خود را به صورت عمده خریداری کنید. به علاوه – دیگر نیازی به پرداخت هزینه حمل و نقل برای سفارش از یک سرویس چاپ بزرگ غیرمحلی یا رفتن به جایی برای چاپ در صورت نیاز ندارید.

صرفه‌جویی در زمان

مهم نیست که در حال حاضر لیبل‌های آدرس خود را با دست می‌نویسید یا برون سپاری می‌کنید، از زمان خود به طور کامل استفاده نمی‌کنید. هیچ یک از این گزینه‌ها به شما اجازه نمی‌دهند در حالی که چاپگر کار می‌کند، چند کار را همزمان انجام دهید. با استفاده از یک الگوی موجود یا ایجاد الگوی خود، می‌توانید زمان بیشتری را نیز ذخیره کنید. چاپ لیبل‌های خودتان همچنین یک راه‌حل سریع (در هر ساعتی از روز) را در صورتی که نیاز به ارسال فوری چیزی دارید، ارائه می‌دهد.

جمع‌آوری مواد لازم

حالا که با مزایای چاپ لیبل آدرس خودتان آشنا شدید، بیایید مطمئن شویم که همه (فقط سه تا هستند!) لوازم ضروری برای چاپ لیبل آدرس خود را دارید.

شاید بدیهی به نظر برسد، اما برای چاپ لیبل آدرس خود به یک کامپیوتر نیاز دارید. در حالی که امکان انجام آن از طریق تلفن همراه وجود دارد، اما یک کامپیوتر این فرآیند را بسیار کارآمدتر می کند.

برخلاف تصور عموم، برای چاپ لیبل آدرس به یک چاپگر فانتزی نیاز ندارید. اینکه به یک جوهرافشان استاندارد، لیزری یا چاپگر لیبل حرارتی نیاز داشته باشید، به نتایجی که می خواهید به دست آورید و پولی که حاضرید سرمایه گذاری کنید بستگی دارد. هر کدام از آنها مزایا و معایب خود را دارند، بنابراین قبل از انتخاب یکی، کمی وقت صرف تحقیق کنید.

آخرین قطعه از پازل لوازم چاپ، برچسب‌ها هستند. قبل از اینکه سفارش عمده بدهید، بیایید گزینه‌هایمان را بررسی کنیم.

بهترین اندازه برای برچسب‌های آدرس

با انتخاب‌های فراوانی که برای برچسب‌ها وجود دارد، کار خود را با فهرست کردن وسایلی که می‌خواهید ارسال کنید و اینکه دوست دارید برچسب آدرس شما روی آن چگونه به نظر برسد، شروع کنید. سپس، ابزارهای برچسب چاپی رایگان ما را دانلود کنید و آن‌ها را در نرم‌افزار Adobe Acrobat Reader باز کنید، آن‌ها را روی کاغذ استاندارد چاپگر چاپ کنید و قیچی خود را بردارید. مراحل بعدی ساده است: خط‌کش خود را برش دهید، مطمئن شوید که بخش‌های خط‌کش دقیق هستند، کالای خود را اندازه‌گیری کنید و اندازه برچسب خود را انتخاب کنید.

اگر ترجیح می‌دهید که مستقیماً به ساخت برچسب‌های آدرس شخصی‌شده خود بپردازید، توصیه می‌کنیم از رایج‌ترین اندازه‌های برچسب‌ ما استفاده کنید: OL875، OL25، OL125.

بهترین مواد برای برچسب‌های آدرس

همانطور که اندازه‌های زیادی برای برچسب وجود دارد، مواد مختلفی نیز برای برچسب‌های آدرس وجود دارد. ماده‌ای که ما برای برچسب‌های آدرس شما توصیه می‌کنیم به اهداف شما بستگی دارد.

  • مات سفید استاندارد یا مات سفید بازیافتی: این محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین ماده ما است. این یک ورق رویی سفید روشن با یک چسب دائمی و چسبنده است. بهترین نتایج زمانی حاصل می‌شود که با یک چاپگر لیزری یا جوهرافشان استاندارد چاپ شود.
  • مات سفید قوی: اگر با یک جعبه بافت‌دار یا راه‌راه کار می‌کنید، یا در ماه‌های تابستان با دمای بسیار بالا ارسال می‌کنید، ممکن است مات سفید قوی را انتخاب کنید، زیرا این نسخه بادوام‌تر و قدرتمندتری از مات سفید استاندارد است.
  • مات جوهرافشان ضد آب، براق جوهرافشان ضد آب، لیزر پلی استر ضد آب: این گزینه‌ها بسیار بادوام هستند زیرا برای مقاومت در برابر رطوبت یا آب در حالی که همچنان intact و قابل اسکن باقی می‌مانند، طراحی شده‌اند.
  • پوشش‌دهنده برای لیزر: این مورد برای خود گویاست – اگر نیاز به پوشاندن اطلاعات قدیمی از برچسب قدیمی یا هر گونه علامت ناخواسته روی بسته‌ها دارید، این گزینه بهترین گزینه برای شماست.
  • پاستلی، رنگ واقعی و کرافت قهوه‌ای: اگر واقعاً می‌خواهید برچسب شما برجسته شود و با برند شما مطابقت داشته باشد، این گزینه‌ها ممکن است بهترین گزینه برای شما باشند.

برچسب رولی یا برچسب برگه‌ای؟

بعد از اینکه اندازه و جنس مورد نظر خود را برای برچسب های آدرس انتخاب کردید، حالا نوبت آن است که مشخص کنید کدام نوع برای نیازهای چاپ شما مناسب تر است. خبر خوب این است که فقط دو گزینه برای انتخاب دارید: برچسب های برگه ای و برچسب های رولی. هر کدام از این نوع برچسب ها نیازهای متفاوتی را برآورده می کنند و عملکردشان کاملا با هم فرق دارد.

برچسب های برگه ای برای پروژه های کوچک یا استفاده شخصی رایج تر هستند، زیرا نیازی به چاپگر خاصی ندارند. آنها برای استفاده با چاپگرهای جوهر افشان و لیزری طراحی شده اند و در اندازه استاندارد کاغذ ۸.۵ × ۱۱ اینچ و همچنین در اندازه های بزرگتر مانند ۸.۵ × ۱۴ اینچ، ۱۱ × ۱۷ اینچ و ۱۲ × ۱۸ اینچ عرضه می شوند. استفاده از آنها به سادگیِ این است که آنها را مانند کاغذ معمولی داخل چاپگر قرار دهید و کارتان را راه بیندازید!

برچسب های رولی فقط با چاپگرهای مخصوص برچسب (چاپ حرارتی مستقیم، انتقال حرارتی یا چاپ رولی جوهرافشان) قابل استفاده هستند. این برچسب ها به صورت تک تک چاپ می شوند که آنها را به گزینه ای عالی برای برچسب های آدرس تبدیل می کند، زیرا هر کدام از برچسب ها می توانند اطلاعات متفاوتی داشته باشند.

استفاده از قالب های برچسب آدرس

سفارشی

ایده خاصی برای طراحی لیبل آدرس خود دارید؟ اول از همه، طرح مورد نظر خود را با لذت در پلتفرم طراحی مورد علاقه تان ایجاد کنید و آن را آپلود کنید. سپس، از بین قالب های مستطیلی، مربعی، گرد، سی دی/دی وی دی و قالب های منحصر به فرد ما برای تمام اندازه های استاندارد برگه ای ۸.۵ × ۱۱ اینچ انتخاب کنید و به همین سادگی، چاپ های کاملا تراز شده خواهید داشت!

از پیش طراحی شده

اگر مطمئن نیستید که می خواهید برچسب های آدرس شما چگونه به نظر برسند، برای شروع به کار قالب های از پیش طراحی شده را مرور کنید و آنها را با اطلاعات خاص خود شخصی سازی کنید.

طراحی لیبل آدرس دلخواه

تصور کنید که اگر تصمیم بگیرید لیبل آدرس دلخواه خود را طراحی کنید، احتمالات بی پایان هستند و هر انتخابی بر عهده شماست. این گزینه به شما امکان می دهد تا شخصیت، سبک، برند یا تم خود را واقعاً در عنصری که اغلب نادیده گرفته می شود مانند بسته ها و پاکت ها وارد کنید.

می توانید از هر فونت و رنگی که به صورت آنلاین در دسترس است برای مطابقت با برند یا زیبایی شناسی خود انتخاب کنید. اما لذت کار به همین جا ختم نمی شود. با لیبل های آدرس سفارشی، همچنین می توانید لوگو، مونوگرام یا گرافیک های منحصر به فرد خود را وارد کنید که باعث به یاد ماندنی تر شدن آنها شود.

گزینه های مختلف ممکن است گیج کننده باشد، بنابراین در اینجا چند نکته برای ایجاد لیبل های بصری زیبا آورده شده است:

از قبل برنامه ریزی کنید

این احتمالاً بدیهی است، اما قبل از شروع، به سبکی که برای لیبل های خود می خواهید فکر کنید. به این فکر کنید که می خواهید گیرنده پس از دیدن لیبل شما روی بسته اش چه چیزی را برداشت یا به خاطر بسپارد.

به قطعات دیگری که قبلاً طراحی کرده اید مراجعه کنید

نیازی به اختراع مجدد چرخ نیست. اگر در حال ایجاد لیبل آدرس سفارشی برای کسب و کار خود هستید، به برخی از جدیدترین طرح های خود مراجعه کنید و مواردی را که بیشتر دوست دارید/می خواهید لیبل های شما با آنها مطابقت داشته باشد را کنار بگذارید. اگر برای رویداد خاصی مانند جشن تولد یا عروسی برنامه ریزی می کنید، به کارت های ذخیره تاریخ یا دعوتنامه های خود مراجعه کنید تا بتوانید همه چیز را منسجم نگه دارید.

اندازه و جهت لیبل را در نظر بگیرید

قبل از نهایی کردن طرح خود، اندازه را دوباره بررسی کنید و مطمئن شوید که نسبت برای برگه ها یا رول های لیبل شما مناسب است.

تراز و فاصله را در اولویت قرار دهید

همانطور که با هر دارایی خلاقانه ای انجام می دهید، به تراز و فاصله متن و گرافیک خود توجه دقیق داشته باشید. همه چیز نیازی به مرکز ندارد، اما باید طبیعی به نظر برسد و برای چشم ها راحت باشد.

از ابزار طراحی لیبل Maestro استفاده کنید

اگر مطمئن نیستید که طراحی لیبل آدرس سفارشی خود را از کجا شروع کنید، ما از شما پشتیبانی می کنیم!

ادغام پستی: اتوماسیون و کارایی

چاپ تک‌به‌تک لیبل‌های آدرس خسته‌کننده است. ادغام پستی با استفاده از جایگاه‌ها، به شما امکان می‌دهد تا لیست اطلاعات خود را وارد کنید و به‌صورت خودکار روی طرح قرار گیرند.

نگران نباشید، راه‌اندازی آن بسیار آسان است. برای راهنمایی می‌توانید به دستورالعمل‌های «طراح لیبل استاد» و «ورد» مراجعه کنید.

چاپ لیبل‌های آدرس

بعد از راه‌اندازی همه چیز، ممکن است وسوسه شوید که مستقیماً روی اولین پروژه‌ی خود کار کنید. قبل از شروع، مطمئن شوید که تنظیمات چاپگر شما درست است. چندبار تست و یک جفت چشم اضافه برای بررسی مجدد پیشنهاد می‌شود!

نکات و بهترین روش‌های لیبل‌گذاری

  • محل مناسب لیبل: تنها «قانون» واقعی برای محل چسباندن لیبل آدرس، روی جلوی بسته/پاکت است. با این حال، بهتر است در مرکز قرار گیرد. چسباندن آن در گوشه‌ی بالا سمت چپ پاکت می‌تواند برای سرویس پستی ارسال‌کننده گیج‌کننده باشد.
  • از طرح خود پشتیبان تهیه کنید: ذخیره کردن فایل‌ها روی کامپیوتر به اندازه‌ی تصور شما قابل اعتماد نیست. توصیه می‌کنیم از فایل‌های طراحی خود پشتیبان تهیه کرده و تمام نسخه‌ها را روی یک هارد اکسترنال ذخیره کنید.
  • لیبل‌های چاپ‌شده را به درستی نگهداری کنید: بهترین کار این است که لیبل‌های چاپ‌شده را در مکان تمیز و خشکی نگهداری کنید تا از آسیب یا لکه‌دار شدن آن‌ها جلوگیری شود. برای بهینه‌سازی فرآیند، سطل‌های پلاستیکی بخرید و روی آن‌ها لیبل بزنید تا به راحتی قابل برداشتن و استفاده باشند.

نکات کلیدی

  • چاپ کردن لیبل (برچسب) خودتان مزایای زیادی به همراه دارد، از جمله صرفه‌جویی در زمان و هزینه، شخصی‌سازی و برندسازی، تطبیق‌پذیری و موارد دیگر.
  • برای این کار فقط به سه چیز نیاز دارید: کامپیوتر، پرینتر و برچسب‌های ورقه‌ای یا رولی.
  • انواع مختلفی از اندازه‌ها و جنس‌های لیبل موجود است که می‌توانید متناسب با نیازها و اهداف خاص خود انتخاب کنید.
  • می‌توانید از قالب‌های آماده استفاده کنید یا لیبل‌های آدرس اختصاصی خود را طراحی کنید.
  • وارد کردن اطلاعات آدرس یک فرآیند خودکار و آسان است.
  • چاپ کردن کار ساده‌ای است و می‌توانید آن را در خانه یا محل کار خود انجام دهید.

چه صاحب کسب‌وکار باشید، چه عروس باشید، چاپ لیبل‌های خودتان روشی به صرفه، راحت و راهی آسان برای درخشش خلاقیت شماست. آماده هستید تا لیبل‌های آدرس خود را به سطح بالاتری ببرید؟ همین حالا وارد ساخت و چاپ لیبل‌های آدرس خودتان شوید و در صورت تمایل از خدمات چاپ نیل در این زمینه استفاده کنید.


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *