نرم‌افزار طراحی و چاپ لیبل

بهترین نرم‌افزار طراحی و چاپ لیبل

آیا با نرم‌افزار طراحی و چاپ لیبل آشنا هستید؟ ضرورت آن چیست؟ وقتی نوبت به برندسازی محصولات می‌رسد، لیبل‌ها بسیار مهم هستند.

طراحی برچسب، نقشی کلیدی در جلب توجه مشتری و ترغیب او به انتخاب محصول شما ایفا می‌کند. اگر تخصص شما در تولید محصول است و نه طراحی لیبل، برنامه‌های آنلاین می‌توانند به شما در خلق و چاپ برچسب‌هایی با ظاهری حرفه‌ای و متناسب با برندتان یاری برسانند.

نرم افزارها طراحی برچسب از رایگان تا گران‌قیمت، با سطوح مختلف ابزار و ویژگی‌ها در دسترس شما هستند. در این مقاله از سایت چاپ نیل، اطلاعاتی درباره بهترین برنامه‌های نرم‌افزار لیبل و اینکه چگونه می‌توانند در طول فرآیند طراحی و چاپ برای شما مفید باشند، ارائه می‌کنیم.

نرم‌افزار Maestro Label Designer

درباره مِسترو لیبل دیزاینر

مِسترو لیبل دیزاینر، نرم‌افزار آنلاین طراحی لیبل است که توسط OnlineLabels.com ساخته شده است. این نرم‌افزار شامل قالب‌های خالی و پیش‌طراحی‌شده برای صدها سایز و چیدمان لیبل، تصاویر کلیپ‌آرت، فونت‌ها و موارد دیگر است. همچنین برای کمک به چاپ، ابزاری برای ترازبندی در آن تعبیه شده است.

نقاط قوت و ضعف

مِسترو لیبل دیزاینر به طور خاص برای طراحی و چاپ لیبل ساخته شده است، بنابراین برای این نیازها بسیار کارآمد است. این نرم‌افزار هم برای طراحی لیبل آدرس و هم برای طراحی لیبل محصول و هر نوع لیبل دیگری به آسانی قابل استفاده است. مجموعه شکل‌ها و فونت‌های داخلی آن محدود است اما امکان بارگذاری تصاویر گرافیکی به تعداد نامحدود و استفاده از فونت‌های نصب شده روی رایانه شخصی خود را برای شما فراهم می‌کند. همچنین مبتنی بر وب است، بنابراین می‌توانید از هر کجا به لیبل‌های خود دسترسی داشته باشید. برای کاربران حرفه‌ای‌تر، ابزارهای تولید جدول تغذیه و بارکد نیز در این پلتفرم ادغام شده‌اند.

نحوه کارکرد

با انتخاب پیکربندی لیبل مورد نظر خود یا انتخاب یک قالب پیش‌طراحی‌شده شروع می‌کنید. افزودن متن، عکس و موارد دیگر با استفاده از نوار ابزار سمت چپ آسان است. در زمان چاپ، نرم‌افزار به طور خودکار لبه‌های اضافی (Bleed) را تشخیص داده و شامل آن می‌شود و طرح شما را در کل برگه تکرار می‌کند. سپس طرح خود را دانلود کرده و از نرم‌افزار مشاهده‌گر PDF دلخواهتان چاپ می‌گیرید. همچنین می‌توانید چاپ لیبل‌های خود را به ما بسپارید.

نرم‌افزار Adobe Creative Suite

درباره ادوبی کریتیو سوییت

مجموعه نرم‌افزارهای ادوبی (به‌ویژه فتوشاپ، ایلوستریتور و ایندیزاین) یک راه‌حل جامع برای طراحان حرفه‌ای است. این نرم‌افزارها امکان ویرایش عکس، ایجاد تصاویر برداری و صفحه‌آرایی را فراهم می‌کنند.

نقاط قوت و ضعف

این پلتفرم‌ها برای خلق طرح‌های پیچیده و باکیفیت لیبل و استیکر بسیار عالی هستند. برای طراحی لیبل محصولات، ممکن است سرمایه‌گذاری روی این مجموعه نرم‌افزاری به صرفه باشد. اما برای استفاده شخصی، توجیه کردن قیمت بالا و منحنی یادگیری دشوار آن کمی سخت‌تر است.

نحوه کارکرد

شما می‌توانید یک قالب لیبل خالی آپلود کنید یا قالب دلخواه خود را بسازید. امکان ساخت اشکال دلخواه، وارد کردن عکس‌های شخصی و موارد دیگر وجود دارد – این برنامه بوم خالی برای خلاقیت شماست. می‌توانید مستقیماً از نرم‌افزار چاپ بگیرید و یا طرح نهایی خود را برای نگه‌داری دانلود کنید.

نرم‌افزار تحت وب Canva

درباره Canva

Canva یک وب‌سایت طراحی است که با صدها قالب به افراد مبتدی در زمینه طراحی کمک می‌کند تا ایده‌های خود را به اجرا درآورند. این پلتفرم رایگان امکان ویرایش عکس، طراحی چیدمان و انواع گرافیک را برای کاربران فراهم می‌کند.

نقاط قوت و ضعف

این وب‌سایت دارای صدها قالب طراحی‌شده توسط متخصصان است و به شما امکان می‌دهد نمودار، آیکون، شکل و موارد دیگر را به طرح خود اضافه کنید. Canva طراحی آنلاین را بسیار ساده می‌کند، اگرچه ممکن است طراحان حرفه‌ای برخی از ویژگی‌های پیشرفته موجود در جایگزین‌های پولی را در آن پیدا نکنند. همچنین بسیاری از بهترین قالب‌ها نیازمند پرداخت هزینه اضافی هستند.

نحوه کار

می‌توانید یک قالب از پیش طراحی‌شده را انتخاب کنید یا با یک صفحه خالی شروع کنید. عناصر مورد نظر خود را با کشیدن و رهاکردن روی طرح‌تان قرار دهید و سپس فایل را برای چاپ دانلود کنید. لازم به ذکر است برای چاپ، باید فایل را در نرم‌افزار مشاهده‌گرِ خود باز کنید.

نرم‌افزار Microsoft Word

درباره ورد

مایکروسافت ورد یک نرم‌افزار پردازش متن است. این نرم‌افزار بیشتر به خاطر قابلیت‌های نویسندگی‌اش شناخته شده است، اما ابزارهای متنوعی برای طراحی مانند کلیپ‌آرت، اشکال و موارد دیگر را نیز ارائه‌می‌دهد. ورد همچنین شامل قالب‌های محبوب برای برچسب‌زنی است که به راحتی قابل تنظیم می‌باشند.

نقاط قوت و ضعف

مایکروسافت ورد از پیش روی بسیاری از رایانه‌ها نصب شده است، بنابراین دسترسی گسترده‌ای دارد. اکثر افراد با این برنامه راحت هستند، یا حداقل تا حدودی با آن آشنایی دارند. داشتن قالب‌های آماده برای کاربران بسیار راحت است. اگرچه مجبورید طراحی خود را در کل برگه تکرار کنید که خسته‌کننده است و می‌تواند منجر به اشتباه شود.

نحوه عملکرد

می‌توانید یک قالب خالی از مجموعه قالب‌های ورد انتخاب کنید، یک قالب را به صورت آنلاین دانلود کنید یا خودتان چیدمان صفحه را تنظیم نمایید. سپس، می‌توانید عناصر دلخواه خود را اضافه کنید، طراحی را کامل کنید و در صورت نیاز آن را تکثیر نمایید. همچنین امکان چاپ مستقیم از ورد بدون نیاز به باز کردن هیچ برنامه دیگری وجود دارد.

نرم‌افزار Avery

درباره Avery Design & Print

Avery Design & Print یک پلتفرم طراحی است که به‌طور خاص برای محصولات برند ایوری ساخته شده است. این پلتفرم به صورت آنلاین در دسترس است، بنابراین می‌توانید برچسب‌های خود را از هر کجا که هستید طراحی و چاپ کنید. این نرم‌افزار قالب‌های خالی و از پیش طراحی‌شده ارائه می‌دهد و امکان افزودن متن، تصویر و موارد دیگر را نیز فراهم می‌کند.

نقاط قوت و ضعف

نرم‌افزار Design and Print بر روی طراحان مبتدی تمرکز دارد. می‌توانید بسیاری از عناصر را به‌صورت کشیدن و رها کردن وارد طرح خود کرده و آن‌ها را در همان‌محل ویرایش کنید. این نرم‌افزار چند ابزار سطح بالاتر مانند غلط‌گیر املایی و تولیدکننده بارکد را ارائه می‌دهد که برای کاربران شخصی و تجاری مفید هستند.

نحوه کارکرد

برای استفاده از این برنامه باید یک حساب کاربری ایجاد کنید. پس از ورود به سیستم، شماره محصول را انتخاب کرده و سپس بین قالب‌ها و چیدمان‌های خالی یا از پیش طراحی‌شده، گزینه‌ی مورد نظر خود را انتخاب می‌کنید. سپس برای شروع فرآیند طراحی به صفحه‌ی اصلی منتقل می‌شوید. طرح نهایی شما بر کل برگه تکثیرشده و سپس برای دانلود روی رایانه‌ شما در دسترس قرار می‌گیرد.

مقایسه نرم‌افزارهای طراحی برچسب

چه به دنبال مولد بارکد باشید و چه فضای ذخیره‌سازی نامحدود، این نمودار به شما کمک می‌کند تا بهترین برنامه برچسب‌سازی حرفه‌ای را متناسب با نیازهای خود انتخاب کنید.

پس از طراحی، نوبت به چاپ لیبل می‌رسد. صفحه قیمت چاپ لیبل ما را حتماً ببینید.

جدول مقایسه نرم افزارهای طراحی برچسب

قابلیتMaestro Label DesignerAdobe Creative SuiteCanvaMicrosoft WordAvery Design & Print Online
قابلیت تغییر اندازه طرح
دسترسی به تصاویر کلیپ آرت و قالب ها
مولد بارکد
فونت های سفارشی
دانلود PDF برای چاپ
ادغام با ایمیل
طراحی چند صفحه ای
مولد برچسب تغذیه ای
سازماندهی طرح ها با پوشه ها
بارگذاری PDF
ویرایش عکس
پشتیبانی
طرح های نامحدود
وب محور
سازگار با ویندوز/مک
قابلیت کار با تبلت
هزینهرایگان$$$$رایگان$$رایگان

دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *